Kurikulárna reforma školstva – ako nastaviť spoluprácu žiak-učiteľ-rodič

Zoznam prianí Zdieľať
Zdieľať kurz
Odkaz na stránku
Zdieľať na sociálnych sieťach

O kurze

ALKA - Autenticky a Láskavo v Komunitných Aktivitách

Kurikulárna reforma školstva, resp. zmena štátneho vzdelávacieho programu na Slovensku prináša zásadné zmeny vo vzťahu učiteľ-žiak-rodič. Mení sa nimi dynamika vzťahov medzi týmito kľúčovými aktérmi vzdelávacieho procesu. Našou snahou je lepšie porozumenie rodičov a učiteľov týmto zmenám a ich spoločného vplyvu na vzdelávanie detí. Zameriame sa na konkrétne stratégie a nástroje, ktoré môžu pomôcť vytvárať a udržiavať efektívnu a produktívnu spoluprácu a partnerstvo, ktoré podporuje rozvoj a úspech žiakov. Ako kľúčové vnímame oblasti:

  • Porozumenie kurikulárnej reforme: Čo je kurikulárna reforma a prečo je dôležité, aby jej rodičia rozumeli? Čo sa reformou vo vzdelávaní mení?
  • Rodič ako partner v kurikulárnej reforme: Rodič je dôležitým partnerom vo vzdelávaní svojho dieťaťa. Ako môže rodič aktívne vplývať na vzdelávanie a podporovať svoje dieťa v školskom prostredí.
  • Spolupráca žiak – učiteľ – rodič: Efektívna spolupráca medzi rodičmi, učiteľmi a žiakmi je vo vzdelávaní kľúčová. Všetci aktéri sú súčasťou spoluvytvárania obsahu a foriem vzdelávania – s cieľom spoločne sa aktívne podieľať na ceste dieťaťa učiť sa a zlepšovať. Spoznávať svoj potenciál a napĺňať ho. Ako takúto spoluprácu nastaviť a udržiavať, aby bola prospešná pre všetky strany?
  • Lektorky Majka a Miška ako rodičia a Pauli ako p. učiteľka, si pred 5 rokmi, ešte pred spustením kurikulárnej reformy, vybudovali vzťah a partnerstvo, ktoré im umožnilo viesť partnerský dialóg a aktívne sa podieľať na vzdelávaní svojich detí. Vďaka tejto nenahraditeľnej skúsenosti sa s nami podelia o poznatky, ako takúto spoluprácu nastaviť, no čo je dôležitejšie, ako ju udržiavať a byť tak spoločne prospešní vo vzdelávaní našich detí.

ALKA – Autenticky a Láskavo v Komunitných Aktivitách

Lektorky:

Pauli je trochu netypická „učka“ na prvom stupni. Po viacerých školách, kde pôsobila, našla konečne miesto, kde sa môže venovať deťom a učeniu tak, ako to cíti. Radšej deťom načúva a veľa sa ich pýta, než by poúčala. Našla tu oporu v kolegoch, vedení, rodičoch, deťoch,… ale aj nové výzvy, ktoré ju posúvajú vpred a otvárajú nové obzory.

Michaela absolvovala štúdium veterinárskej medicíny, viac ako 10 rokov pôsobila vo vedecko-výskumnej oblasti na univerzitnej pôde, ale za svoju najväčšiu kvalifikáciu považuje život so synom s autizmom. Jej hlavným cieľom je začleniť syna do spoločnosti a naučiť ho rozumieť vzťahom. Preto aj pri výbere školy hľadala takú, ktorá mu umožní vzdelávať sa medzi rovesníkmi. Tiež hľadala učiteľku, ktorá chápe, že dobré vzťahy sú dôležitejšie ako plnenie akademických cieľov. Michaela zároveň pôsobí ako laická poradkyňa Platformy rodín detí so zdravotným znevýhodnením.

Mária pri staršom synovi pochopila, aké vzdelávanie v dnešnej dobe pre svoje deti chce. Absolvovala mnoho tréningov o tom, čo je dôležité u detí podporovať, ako ich rešpektujúco učiť, rozvíjať a zároveň ich nechávať byť samými sebou, ako najväčšou hodnotou pre ich budúcnosť. Aby zistili, kto sú a akceptovali sa. Zostávali zvedaví a prijímajúci. Inkluzívni … Pre svojho mladšieho syna toto dlho hľadala a našla. Podpornú atmosféru v škole, chápajúcu a vnímavú učiteľku, ktorá podporuje všetky deti, ich silné stránky a v spolupráci s rodičmi sa snaží napĺňať ich potenciál.

Zobraziť viac

Obsah kurzu

Záznam z webinára

  • Kurikulárna reforma školstva – ako nastaviť spoluprácu žiak-učiteľ-rodič
    01:59:03
  • Záverečný kvíz

Hodnotenie a recenzie študenta

Doposiaľ neboli zverejnené žiadne hodnotenia
Doposiaľ neboli zverejnené žiadne hodnotenia
Nákupný košík