Univerzitka je hrdým partnerom v projekte Erasmus+
Univerzitka, o.z. sa v novembri 2024 stala partnerom v projekte Erasmus+ v rámci programu KA220-SCH – Cooperation partnerships in school education.
Projekt s názvom Collaborative Teaching in the Inclusive Classroom, elementary school students – no. II (CoTIC-II) vedie česká organizácia DYS-centrum® Praha z.ú a zapája odborníkov zo 7 krajín – Grécka, Talianska, Slovinska, Bulharska, Rumunska, Portugalska a Slovenska.

Materiály na stiahnutie
Metodické a pracovné listy pre inkluzívne vzdelávanie - 1. ročník
Materiály v tejto chvíli pripravujeme. Akonáhle budú spracované, nájdete ich na stiahnutie na tejto stránke.
Diagnostické materiály pre pedagogických a odborných zamestnancov
Skríning školských zručností pre žiakov 1. ročníkov
Tento skríningový test je určený na to, aby mohol triedny učiteľ realizovať orientačnú pedagogickú diagnostiku s celou triedou alebo so skupinou žiakov. Test vychádza z obsahu vzdelávania prvého ročníka. Test by mal trvať približne 30 minút.
Cieľom skríningu je zistiť, že možno budú potrebovať ďalšiu pomoc (dospelí – učitelia a rodičia – musia zistiť, ako by mali deti podporiť). Žiaci musia pochopiť zmysel skríningového testu (to znamená predchádzať ich emocionálnym ťažkostiam a/alebo úzkosti, ktoré môžu ovplyvniť ich školskú prácu).
Skríning školských zručností 2. ročník
Materiály v tejto chvíli pripravujeme. Akonáhle budú spracované, nájdete ich na stiahnutie na tejto stránke.
Skríning školských zručností 3. ročník
Materiály v tejto chvíli pripravujeme. Akonáhle budú spracované, nájdete ich na stiahnutie na tejto stránke.
Skríning školských zručností 4. ročník
Materiály v tejto chvíli pripravujeme. Akonáhle budú spracované, nájdete ich na stiahnutie na tejto stránke.
Odborné podujatie venované inkluzívnemu vzdelávaniu
V termínoch 19. - 20.5. 2026 sa Univerzitka stane hostiteľom odborného podujatia venovaného inkluzívnemu vzdelávaniu, kde privítame všetkých partnerov aj odbornú verejnosť.
Čo prináša projekt CoTIC-II?
Cieľom projektu CoTIC-II je podporiť inkluzívne vzdelávanie prostredníctvom:
- Diagnostických nástrojov pre učiteľov a členov ŠPT na identifikáciu žiakov s rizikom porúch učenia alebo školských neúspechov.
- Vzdelávacích a podporných materiálov, ktoré pomôžu učiteľom reagovať na potreby žiakov a predchádzať ich zlyhaniam.
- Šírenia princípov kooperatívneho vyučovania, ktoré umožňuje efektívne pracovať so zmiešanými triedami.
Očakávané výsledky projektu:
- Skríningový nástroj pre skupinové a individuálne hodnotenie žiakov.
- Pracovné listy zamerané na matematiku, materinský jazyk, angličtinu a všeobecné stratégie učenia pre žiakov, ktorí zaostávajú.
- Príručka pre učiteľov na implementáciu diagnostických nástrojov a inkluzívnych postupov.
- E-learningový kurz pre učiteľov.
Prečo je CoTIC-II dôležitý?
Projekt má za cieľ zlepšiť prácu pedagógov v základných školách a poskytnúť im praktické nástroje na pomoc rôznorodým žiakom. Materiály a kurzy budú voľne dostupné online a prispôsobené na okamžité využitie v školách.
Zostaňte s nami v kontakte!
Všetky vzdelávacie a diagnostické materiály vyvinuté v rámci projektu, skríningový nástroj + individuálna hodnotiaca batéria, podporné pracovné listy a príručka pre učiteľa, budú k dispozícii na stiahnutie na našich webových stránkach a stránkach našich partnerov.
Odkazy budú tiež na webových stránkach projektu a na Facebooku (na stránkach projektu aj všetkých partnerov). Odkazy na e-learningový kurz budú našej a projektovej stránke a zostanú dostupné aj po ukončení projektu.
V súčasnosti tvoríme sieť partnerských škôl a organizácii. V blízkej dobe Univerzitka predstaví aj výsledky predošlého projektu CoTIC-I, ktoré doposiaľ neboli preložené do slovenčiny. Všetky materiály budú voľné dostupné na stránkach Univerzitky.
Partneri projektu:
DYS-centrum Praha (Česká republika) | Scoala Gimnaziala Bogdan Petriceicu Hasdeu (Rumunsko) | Agrupamento de Escolas de Sines (Portugalsko) | Asociácia Dyslexia – Bulharsko | Istituto Comprensivo „F. Severi“ (Taliansko) | 9th Experimental Primary School of Ioannina (Grécko) | Center za Komunikacijo, Sluh in Govor (Slovinsko)