Ponuka vzdelávacích kurzov

Prebiehajúce kurzy

Motivuj sebe – motivuj žáka
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Webinář bude zaměřený na efektívni komunikaci mezi kolegi ve škole ale i mezi žáky. Dotkneme se procesu změny chování a osvojíme si způsoby, jak s vlastní motivací i kompetencemi pracovat. Seznámíme se s technikami i s celkovou strategií vedení motivačních rozhovorů.

Príbeh jednej triedy
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Učiteľka, asistentka, mama zdravotne znevýhodneného dieťaťa a aj mama spolužiaka. Každá zo svojho pohľadu vám porozprávame, ako vnímame vzdelávanie a vytváranie vzťahov v triede, kde sa zohľadňujú rozdielne úrovne zručností žiakov. Budeme hovoriť o tom, ako to robíme my, aké príbehy sa odohrávajú v "našej" triede. Budeme sa hrať, diskutovať, ukazovať videá aj fotografie. O svoj pohľad sa s nami podelia aj samotné deti.

Mojich 24 hodín - Život človeka s aspergerovým syndrómom, 1. časť
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

1. zo série jedinečných webinárov, ktorý prináša náhľad do života človeka s aspergerovým syndrómom cez jeho skutočný príbeh. V prvej časti cez videoukážku nahliadneme do života mladých ľudí s AS. V druhej časti porozpráva dospelá Janka s AS o tom, ako vyzerá jej vnútorná sebadisciplína, ako je možné veľa vecí trénovať, čo jej pomáha, čo jej škodí a ako sa ona sama vyrovnáva s novými situáciami. Janka Vám priblíži svoje stratégie prežitia náročných situácií, ktoré sú veľmi nápomocné pri práci s deťmi s AS. Webinár je veľmi silným zážitkom a zároveň plný konkrétnych návodov a inšpirácií.

Poruchy čítania a inkluzívna podpora: Ťažkosti s čítaním I.
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

V tomto bloku vás prevediem novými teoretickými základmi porúch a ťažkostí v základnej školskej zručnosti. Znie to hrozne, ale je to zaujímavé: Simple view of reading, Garden Variety of Poor Readers, Pseudodyslexia a Dyslexia. Prediktory porúch učenia v ranom veku a vstup do školy, model ťažkosti v čítaní s porozumením.

Pridaj k slovu jednoduchú kresbu - 1 časť
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Vizuálne stvárnené informácie si dokážeme lepšie pamätať a aj rýchlejšie ich vnímať. V porovnaní s písaným textom ich náš mozog dokáže spracovať až 40 000x rýchlejšie. Po malom tréningu budete schopní vysvetľovať zložité témy pomocou obrázkov. Naučíte sa jednoducho nakresliť slová, myšlienky a súvislosti.

Mojich 24 hodín - Život človeka s aspergerovým syndrómom, 2. časť
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

2. zo série jedinečných webinárov, ktorý prináša náhľad do života človeka s aspergerovým syndrómom cez jeho skutočný príbeh. Druhá časť je autobiografiou 19 ročného Jakuba, ktorý študuje bilingválne na Obchodnej akadémii a získal ocenenie seba-obhajca roka 2021. Má diagnostikovaný Aspergerov syndróm a ADHD a v Univerzitke pomáha ako peer konzultant rodičom a deťom s AS zvládať životné situácie. Jeho vstup bude zaujímavým náhľadom mladého tínedžera na svoje detstvo, tínedžerské obdobie, ktoré momentálne prežíva.

Som dobrý učiteľ? Záleží mi na tom!
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Lukáš pracuje v slobodnej firme – firme bez manažérov, kde si ľudia spoločne nastavujú platy aj rozdeľujú bonusy. Maxman je jedna z prestížnych, popredných vzdelávacích a konzultačných firiem, kde nikto nekontroluje dochádzku a dovolenky je možné vziať si toľko, koľko človek potrebuje. Jednou z kľúčových zručností v takej firme je schopnosť dávať a prijímať spätnú väzbu. Práve o princípoch otvorenej komunikácie a efektívnej spätnej väzby bude náš webinár.

Rozbúrená myseľ puberťáka
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Obdobie puberty a dospievania si často spájame s mnohými presvedčeniami: Deti sa vplyvom hormónov „zbláznia“, sú nezodpovedné, lenivé, nesústredené. Majú sklony k závislostiam, riskantnému správaniu, častejšie porušujú pravidlá. Kvôli sociálnym sieťam sú ovplyvniteľné a ľahko sa nechajú zneužiť. Na webinári si povieme o najčastejších ťažkostiach tohto veku: úzkostné apanické prejavy, poruchy príjmu potravy, sebapoškodzovanie, depresie, genderovu dysfóriu, hľadanie sexuálnej identity, závislosti...

Poruchy čítania a inkluzívna podpora: Ťažkosti s čítaním II.
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Poruchy a ťažkosti v čítaní v prvom a druhom vzdelávacom cykle. Dyslektické čítanky a bežné čítanky, úpravy a adaptácie textov na čítanie keď to moc nejde, tradičné metódy nápravy porúch čítania a pro-inkluzívne podporné prístupy v triede.

Poruchy čítania a inkluzívna podpora: Ťažkosti s čítaním III.
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Poruchy a ťažkosti v čítaní v prvom a druhom vzdelávacom cykle. Rozvoj čítania v druhom vzdelávacom cykle – prechod na druhý stupeň ZŠ. Rozvoj čítania s porozumením. Spolučítanka. Rozvoj čítania s porozumením cez metakognitívne stratégie.

Príbeh jednej triedy
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Učiteľka, asistentka, mama zdravotne znevýhodneného dieťaťa a aj mama spolužiaka. Každá zo svojho pohľadu vám porozprávame, ako vnímame vzdelávanie a vytváranie vzťahov v triede, kde sa zohľadňujú rozdielne úrovne zručností žiakov. Budeme hovoriť o tom, ako to robíme my, aké príbehy sa odohrávajú v "našej" triede. Budeme sa hrať, diskutovať, ukazovať videá aj fotografie. O svoj pohľad sa s nami podelia aj samotné deti.

Vyhorený učiteľ – ako na to!
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Pokud jsme vystaveni stresu dlouhodobě, můžeme vyhořet. Seznámíme se s praktickými technikami, které pomohou při jeho zvládání (mindfulness, meditačné techniky, spánok...) Dozvíte se, co to syndrom vyhoření je, jak se projevuje, jaké jsou rizikové faktory, ale především jaké jsou možnosti prevence. Dále jak pečovat o sebe, vlastní osobní pohodu neboli well-being. Naučíte se, jak si udržet motivaci a spokojenost v osobním i pracovním životě.

Ako sa učiť
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Hanbím sa, že som až po rokoch pochopil, koľko chýb som ako žiak a študent robil a ako neefektívne som sa učil. Hnevalo ma to a tak som sa do témy obul – sám na sebe som odskúšal množstvo rôznych techník – niektoré mi zafungovali viac, niektoré menej. Nuž a popri tom som učil (a stále učím) študentov psychológie na UK, kde som mal možnosť mnoho nástrojov otestovať. Všetky experimenty, ktoré som so svojimi žiakmi vyskúšal, Vám veľmi rád pozdieľam. Prezradím čo mi fungovalo, aj kde som narazil. Verím, že Vám to pomôže či už pri učení druhých, alebo pri samotnom učení sa.

Byť pre žiaka dobrý mentor a kouč
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Jedny z najsilnejších rozvojových nástrojov sú mentoring a koučing. Cieľom workshopu nie je vychovávať profesionálnych mentorov a koučov, ale dať k dispozícii nástroje, ktoré ktokoľvek z nás môže využívať pri rozvíjaní druhých. Prejdeme si hlavné rozdiely v mentoringovom a koučingovom prístupe, vyskúšame si niekoľko techník a tí najzanietenejší odídu s konkrétnymi domácimi úlohami

Zrealizované kurzy


Logo Univerzitky o.z.