Ponuka vzdelávacích kurzov

Prebiehajúce kurzy

Ako pristupovať a komunikovať s deťmi, ktoré majú ťažkosti s rečou a porozumením
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Na webinári sa pozrieme na správny vývin reči dieťaťa a povieme si o varovných signáloch pri tvorbe a v porozumení reči, kedy treba spozornieť. Povieme si o rôznych druhoch narušenej komunikačnej schopnosti a o ich špecifikách. Vysvetlíme si, ako pristupovať k deťom a žiakom s oslabeným alebo narušeným porozumením reči a slabými komunikačnými schopnosťami. Povieme si, na čo je potrebné sa pri týchto deťoch a žiakoch v rámci terapií zamerať a vymenujeme si rôzne druhy terapií. Dozviete sa praktické tipy a rady, napr. aké podporné cvičenia môžete robiť s deťmi alebo so žiakmi počas výchovno - vzdelávacieho procesu, ako nelogopéd.

Komplexný kurz 10 stretnutí: Profesia Sociálny pedagóg v škole a v školskom zariadení - Možnosť Inovačného vzdelávania
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Komplexný kurz: 10 stretnutí, 1x mesačne, od septembra do júna 2024/25, od 16:30 do 18:00. V prípade, že by ste sa nemohli niektorého zo stretnutí zúčastniť, pošleme Vám z neho záznam. Témy stretnutí sú v súlade s aktuálnymi štandardmi a podpornými opatreniami: Ako si plánovať sociálno-pedagogickú činnosť? (plánovanie, koučing) Ako si zmonitorovať situáciu v škole? (depistáž) Ako viesť agendu o klientovi, resp.ako na kazuistiku žiaka? (evidencia klienta, ŠPT, diagnostika) Ako vytvoriť profylaktické a proinkluzívne prostredie? (profylaxia, spolupráca, sieťovanie multitímy) Ako poskytovať mentoring rodičom a kolegom? (vzdelávanie a konzultácie / mentoring) Ako nastaviť stratégiu prevencie? (prevencia) Ako poskytovať poradenské služby? (poradenstvo) Ako riešiť náročné výchovné situácie? (krízová intervencia) Ako využívať nové a expresívne techniky v činnosti sociálneho pedagóga? - (terapia, filetika) Ako reflektovať svoju prácu? (evalvácia, supervízia)

Zrealizované kurzy

PORUCHY ČÍTANIA A INKLUZÍVNA PODPORA: ŤAŽKOSTI S ČÍTANÍM III.
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Poruchy a ťažkosti v čítaní v prvom a druhom vzdelávacom cykle. Rozvoj čítania v druhom vzdelávacom cykle – prechod na druhý stupeň ZŠ. Rozvoj čítania s porozumením. Spolučítanka. Rozvoj čítania s porozumením cez metakognitívne stratégie.

Psychické poruchy u detí a dospievajúcich
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Na webinári si podrobnejšie predstavíme najčastejšie psychické poruchy u detí a dospievajúcich – úzkostné poruchy, depresívnu poruchu, sebapoškodzovanie, suicidálne správanie a poruchy príjmu potravy. Vysvetlíme si, prečo je puberta a dospievanie významnýmspúšťačom rozvoja psychických porúch. Každú symptomatiku si rozoberieme na konkrétnych kazuistických prípadoch. Mojim zámerom je poskytnúť základnú orientáciu v problematike, základné odporúčania pre prax a ako postupovať v prípade detekcie uvedených ťažkostí.

Šikana v škole
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Na webinári si povieme o tom, aké sú znaky a prejavy šikanovania a ktoré signály nás môžu na šikanu upozorniť. Ako postupovať pri získavaní informácií od účastníkov, svedkov, alebo rodičov. Aká je prvá pomoc pri výskytu šikany a čo nerobiť. Čo je to kyberšikana, znaky a rozdiely. Ďalej si doplníme poznatky o tom, čo je to skupinová dynamika a ako súvisí so šikanou. Prečo je práca s triednym kolektívom nevyhnutná súčasť nápravy a prevencia najúčinnejší nástroj.

PRÁCA SO ŽIAKMI Z MARGINALIZOVANÝCH KOMUNÍT A SOCIÁLNE ZNEVÝHODNENÉHO PROSTREDIA
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Cieľom webináru je identifikovanie súčasných bariér inkluzívneho vzdelávania pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia, vrátane detí z rómskych marginalizovaných komunít a identifikovať zdroje týchto bariér. Zároveň sa budeme snažiť nájsť možné spôsoby na odstránenie ich príčin. Povieme si o edukácii žiakov zo SZP, ich spôsobe života s cieľom ich pochopiť a na základe toho vytvoriť podmienky pre úspešný výchovno - vzdelávací proces. Budeme diskutovať o riešeniach zefektívnenia našej práce.

Kurikulárna reforma školstva – ako nastaviť spoluprácu žiak-učiteľ-rodič
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Kurikulárna reforma školstva, resp. zmena štátneho vzdelávacieho programu na Slovensku prináša zásadné zmeny vo vzťahu učiteľ-žiak-rodič. Mení sa nimi dynamika vzťahov medzi týmito kľúčovými aktérmi vzdelávacieho procesu. Našou snahou je lepšie porozumenie rodičov a učiteľov týmto zmenám a ich spoločného vplyvu na vzdelávanie detí. Zameriame sa na konkrétne stratégie a nástroje, ktoré môžu pomôcť vytvárať a udržiavať efektívnu a produktívnu spoluprácu a partnerstvo, ktoré podporuje rozvoj a úspech žiakov.

Koordinácia podporných opatrení inkluzívnym špeciálnym pedagógom
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Cieľom webinára je predstaviť konkrétne procesy multidisciplinárnej koordinácie v realizácii podporných opatrení a pedagogických intervencií. Účastník si okrem inovatívneho nazerania na inklúziu vytvorí spolu s lektorkou konkrétnu didaktickú prípravu na vyučovaciu hodinu/celok, ktorá zohľadňuje podporné opatrenia a potreby u vybraného dieťaťa, žiaka so ŠVVP.

PORUCHY ČÍTANIA A INKLUZÍVNA PODPORA: ŤAŽKOSTI S ČÍTANÍM II.
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Poruchy a ťažkosti v čítaní v prvom a druhom vzdelávacom cykle. Dyslektické čítanky a bežné čítanky, úpravy a adaptácie textov na čítanie keď to moc nejde, tradičné metódy nápravy porúch čítania a pro-inkluzívne podporné prístupy v triede.

Myšlienková mapa – učte úspornejšie a efektívnejšie
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Myšlienková mapa je vizuálny nástroj. Uľahčuje zapamätanie. Usporiada myšlienky. Podporuje kreatívne a zábavné vyučovanie. Podporuje focus žiakov. Podporuje kritické myslenie a uľahčuje pochopenie náročných tém. Je to proces integrácie priestoru a logiky pri spájaní slov, obrazov, čísel, farieb ktorý stanovuje štruktúru a zvyšuje rýchlosť a kvalitu porozumenia a zapamätania si získanej informácie. Myšlienkové mapy pomáhajú kreatívne a jasne myslieť, rozhodovať sa a hľadať riešenia problémov, usporiadať a lepšie si pamätať informácie. Inými slovami, sú nápomocné vo všetkých dôležitých zručnostiach súčasnosti. Okrem toho dokážu pomôcť v efektívnom zdieľaní myšlienok medzi ľuďmi a práve táto vlastnosť ich robí žiadanými aj vo vyučovacom procese.

KRÍZOVÁ INTERVENCIA V ŠKOLSKOM PROSTREDÍ
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Na webinári sa naučíme rozpoznávať a identifikovať záťažové situácie, dotkneme sa základných bodov ako v krízovej situácii so žiakmi postupovať, čo robiť a čo nerobiť, aby sme neuškodili. Dozvieme sa základné zručnosti psychosociálnej podpory v školskom prostredí, naučíme sa jednoduché techniky, ako upokojiť seba aj okolie, aby sme zdravo podporili proces dobrého zvládania krízovej situácie. Seminár bude vedený prakticky aj teoreticky. V prípade, že by ste sa nemohli vzdelávania zúčastniť, pošleme Vám z neho záznam.

PORUCHY ČÍTANIA A INKLUZÍVNA PODPORA: ŤAŽKOSTI S ČÍTANÍM I.
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

V tomto bloku vás prevediem novými teoretickými základmi porúch a ťažkostí v základnej školskej zručnosti. Znie to hrozne, ale je to zaujímavé: Simple view of reading, Garden Variety of Poor Readers, Pseudodyslexia a Dyslexia. Prediktory porúch učenia v ranom veku a vstup do školy, model ťažkosti v čítaní s porozumením.


Logo Univerzitky o.z.